مدیرکل صمت گیلان:

هرگونه اخذ وجه غیرقانونی از کسبه تخلف آشکار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان دریافت هرگونه وجه خارج از چارچوب قانونی را از کسبه را با هر عنوانی تخلف آشکار دانست و اعلام کرد: پرداخت وجه صدور پروانه کسب حسب قانون نظام صنفی کشور کاملا شفاف بوده و سلیقه‌ای نیست با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی گیل آگاه، تیمور پورحیدری با اشاره به وصول برخی گزارش‌های پراکنده مبنی بر وصولی‌های نامتعارف اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف از متقاضیان پروانه کسب گفت: چنانچه گزارش‌ها مستند شود، مصداق کامل فساد و جرم تلقی ‌شده و با شدت و تحکم با متخلفین برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی میزان پرداخت وجه صدور پروانه کسب را حسب قانون نظام صنفی کشور کاملا شفاف دانست و تصریح کرد: این امرسلیقه‌ای نیست کلیه مبالغ قانونی حسب تعرفه درج شده در “درگاه ملی مجوزها” پرداخت می‌شود و خارج از قاعده قانونی و مصوبات کمیسیون نظارت بر اصناف اخذ هیچ مبلغی توسط اتحادیه‌ها در قالب فرآیند صدور پروانه مرجع و ملاک قانونی ندارد.

پورحیدری بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب چنانچه با درخواست وجوه و مبالغ خارج از چارچوب قانونی در مراجعه به اتحادیه مواجه شدند گزارش مستند خود را به دبیرخانه کمیسیون نظارت بر امور صنفی مستقل در این اداره‌کل ارائه کنند تا در صورت وجود مفسده احتمالی با مسئولان و مسببان تخلف با جدیت کامل برخورد قانونی شود.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان به روسای ادارات صمت شهرستانهای گیلان تصریح کرد:در صورت مشاهده و وصول گزارش تخلفات مالی اتحادیه های تحت پوشش، ضمن رسیدگی فوری و تشکیل پرونده برای متخلفان، سریع و بدون اغماض نسبت به عزل رئیس اتحادیه متخلف و سایر عوامل اقدام کرده تا بازدارندگی لازم در کلیه سطوح خدمات صنفی حاصل شود.

به گزارش گیل آگاه؛ در استان گیلان ۱۳۸ هزار پروانه کسب صنفی در زمینه های مختلف فعالیت دارند.